Z ChataGPT korzysta już ponad 10 mln polskich internautów. To gwałtowny wzrost
Tylko w miesiącach wakacyjnych liczba użytkowników ChatGPT nieznacznie się zmniejszała (fot. BoliviaInteligente/Unsplash.com)
Liczba użytkowników ChatGPT w Polsce wzrosła z 3,6 mln w styczniu 2025 roku do 10,2 mln w październiku 2025 roku – wynika z badania Mediapanel PBI/Gemius. Korzysta z niego już co trzeci internauta w wieku 7-75 lat.
W styczniu 2025 roku przy 3,6 mln użytkowników ChatGPT zasięg internetowy wynosił 12,1 proc. W lutym z narzędzia korzystało 4,6 mln internautów (15,35 proc. zasięgu), a w marcu 6,8 mln (22,86 proc. zasięgu).
Strata w wakacje, a później ponowny wzrost
W kolejnych miesiącach 2025 roku liczba odwiedzających dalej rosła. W kwietniu miał 6,7 mln użytkowników (25,27 proc. zasięgu), w maju 8,8 mln (29,67 proc.), w czerwcu 9,3 mln (31,37 proc.).
Czytaj też: Karolina Opolska broni swojej książki przed kolejnymi zarzutami. "Wkrótce errata"
W wakacje ChatGPT stracił użytkowników. W lipcu było ich 8,9 mln (30,02 proc. zasięgu), a w sierpniu 8,8 mln (29,4 proc. zasięgu).
Od września internautów korzystających z narzędzia ponownie przybywa. We wrześniu liczba użytkowników wyniosła 9,5 mln (31,81 proc. zasięgu), a w październiku przekroczyła 10 mln i sięgnęła 10,2 mln (34,42 proc. zasięgu).
"ChatGPT wchodzi w obszary zawodowe"
Z raportu Gemiusa o korzystaniu z ChataGPT z sierpnia 2025 roku wynika, że najwyższy udział wśród użytkowników odnotowywano w grupie wiekowej 25-34 lata (22,72 proc.).
Czytaj też: Sejm sfinalizuje wdrożenie unijnego DSA. Katalog 27 przestępstw dla big techów
Zdaniem Bartosza Wójcika, insights & marketing experta w Gemius, autora raportu, za gwałtownym wzrostem popularności ChatGPT stoją trzy zjawiska. "Dla nastolatków i młodych dorosłych ChatGPT coraz częściej jest miejscem, do którego zwracają się po odpowiedź, zamiast korzystać z tradycyjnych serwisów czy forów. To właśnie oni w dużej mierze odpowiadają za szybkie tempo popularyzacji aplikacji" – napisał w podsumowaniu raportu.
"Po drugie, ChatGPT wchodzi w obszary zawodowe. Wykorzystywany jest od wspomagania pracy biurowej przez tworzenie treści po wsparcie w analizach i automatyzacji zadań. (…) Po trzecie, rozwój aplikacji oraz rosnąca świadomość użytkowników sprawiają, że korzystanie z ChatGPT staje się coraz bardziej nawykowe" – dodał Wójcik.
Czytaj też: Recenzja książki „Chłopcy z ferajny” Jacka Harłukowicza
(MAK, 22.11.2025)










